Kai tik praėjusią savaitę buvo paskelbta, kad Kėdainiuose užfiksuotas pirmasis koronaviruso atvejis, į mūsų miestą atvyko panevėžietis fotografas Andrius Repšys. 18.08 val. fotomenininkas dronu nufotografavo Didžiosios Rinkos aikštę. Ši nuotrauka papildė fotografinio projekto „1808, Karantinas“ nuotraukų rinkinį.


„Nuo pat pirmos karantino dienos, kiekvieną dieną 18.08 val. fotografuoju pagrindines miesto, kuriuose užfiksuoti sergančiųjų koronaviruso atvejai. Kodėl pasirinkau tokį laiką? Karantino karštosios linijos telefono numeris yra 1808“, – sakė A. Repšys.

Nuo pat pradžių

Naujausioje savo darbų serijoje menininkas nagrinėja šiuo metu pasaulyje kone aktualiausią temą – koronaviruso įtaką žmonėms ir jų kasdienybei.
Kaip ir ankstesnėse savo darbų serijose, A. Repšys savo kūriniuose kelia problemas sujungdamas geografines erdves ir jų specifiškumą su žiūrovui gana gerai įskaitomomis simbolinėmis prasmėmis, atsiskleidžiančiomis per kiekvienos geografinės vietos detales.

Kėdainiai, projektas „1808, Karantinas“. /A. Repšio nuotr.


„Tik čia seriją kuriu nuo pat Lietuvoje įvesto karantino pradžios, fiksuodamas centrines didžiųjų miestų aikštes. Pats projekto pavadinimas kreipia į šiuo metu Lietuvoje veikiančią koronaviruso karštąją liniją: 1808“, – aiškino A. Repšys.

Pasikeitęs vaizdas

Atsispyręs nuo šio numerio, fotomenininkas dokumentuoja pasirinktas vietas kasdien tuo pačiu laiku – 18.08 val. Iš viršaus fiksuojamos architektūrinės kompozicijos pradeda panašėti į abstrakčių figūrų išsidėstymą bei ritmą, kartkartėmis nutraukiamą žmonių „paliktų“ ženklų, tokių kaip mašinos, šiukšliadėžės, stulpai ir panašiai.

„Kardinaliai pasikeitęs mums įprastas vaizdas simbolizuoja ne tik kiekvieno mūsų laikinumą, bet ir šiandien patiriamos vienatvės, atskirties būseną“, – mano A. Repšys.


Keičiasi mūsų vertybės

Kita vertus, menininko užfiksuotuose vaizduose galima įžvelgti ir retus praeivių siluetus, tačiau pastarieji tik dar labiau padidina tuštumos jausmą – išryškėja erdvių mastelis, sustiprinamas vienišo žmogaus įspūdis.

„Tuo pačiu kvestionuojamas ir žmogaus vidinis pasaulis: ar tokioje situacijoje namai staiga virsta kalėjimu? Ar akistatoje su baime išliekame sąžiningi, o gal apsimetame, jog mums grėsmės nėra? Ir galiausiai, ar mokame gyventi bendruomenėje net būdami vieni? Vykstant esminėms permainoms gamtoje ir visame pasaulyje, keičiasi ir mūsų vertybės bei nusistatymai“, – svarstė A. Repšys.

Neseniai A. Repšys savo darbų parodą atidarė Kėdainių profesiniame rengimo centre ir netrukus jau visai kitas tikslas jį vėl atvedė į Radvilų miestą.


Atsakysime patys

Be to, greta labiausiai vertinamų profesijų, tokių kaip medikai, policininkai ar ugniagesiai, šiandien mums ypatingai svarbūs tampa ir kurjeriai, kasininkai, ūkininkai ar mažmenine prekyba užsiimantys pardavėjai.

Kitaip tariant, pasaulinės krizės laikotarpiu, atsiranda ir ypač šviesių, nuotraukose matomas tuščias erdves užpildančių pokyčių, vedančių į dar didesnį suartėjimą su aplinkiniu pasauliu ir mumis pačiais.

Tad A. Repšio serija „1808, Karantinas“ ne tik dokumentuoja šį istorinį įvykį, bet ir nagrinėja šiam laikotarpiui artimas temas. Tarsi suvokiame, jog nėra abejonių, kad po viruso pasaulis pasikeis, tačiau rodos, menininkas mūsų klausia kaip?

„Atsakysime patys“, – įsitikinęs A. Repšys.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.