Iš Pasaulio jaunimo dienų – su gražiausiais įspūdžiais

„Esu labai dėkingas visiems kėdainiečiams, kas parėmė mano išvyką į Lenkijoje vykusias Pasaulio jaunimo dienas. Iš jų grįžau su pačiais gražiausiais ir šilčiausiais įspūdžiais“, – pavargęs, bet nepaliaudamas šypsotis prabėgus vos kelioms valandoms po grįžimo į Kėdainius sakė Tadas Jankūnas.

Jaunimo susibūrimas – puikios vietos užmegzti įdomias pažintis.

Vaikų globos namų „Saulutė“ auklėtinis, artimai bendraujantis su bažnyčia, neslėpė noro aplankyti Pasaulio jaunimo dienų renginius.

Geradarių išpildyta svajonė
„Esu gana aktyvus, domiuosi daugeliu dalyku. Kadangi esu tikintis, tai katalikiški jaunimo susibūrimo renginiai man nėra svetimi. Esu praleidęs ne vieną savaitę įvairiose katalikiško jaunimo stovyklose, pernai labai turiningai laiką leidau Lietuvos jaunimo dienose Alytuje. Apie išvyką į Lenkiją pasvajodavau, bet labai nedrąsiai. Labai puiku, kad mano keliai vis susipina su gerų žmonių keliais. Minint Tarptautinę jogos dieną mano kelionei buvo paaukota per 200 eurų. Dar keli geradariai pridėjo, kiek trūko kelionei, ir aš galėjau išpildyti vieną savo svajonių – nuvažiuoti į pasaulio jaunimo dienas“, – entuziastingai pasakojo Tadas.

Krikščioniškas jaunimas turiningai leido laiką Lenkijoje.

Įsiminė lenkų svetingumas
Vaikinui labiausiai įsiminė ne tik buvimas kartu su katalikišku jaunimu ir bendros maldos su popiežiumi Pranciškumi, bet ir gyvenimas lenkų šeimose bei bendravimas su svetingais lenkais.
„Pagrindiniai Jaunimo dienų renginiai vyko Krokuvoje, tačiau ir iki jų mes turėjome labai šaunių susitikimų. Iš Kauno į Lenkiją pajudėjome liepos 20 dieną. Pirmiausia nuvykome į gana nedidelį Liubliniec miestelį. Ten buvome apgyvendinti tikinčiųjų šeimose. Man ir dar dviem bičiuliams pasisekė, nes mus priėmė labai šauni jaunų verslininkų šeima. Kartu su jais ne tik lankėme bažnyčias, dalyvavome Šv. Mišių aukojimuose, taip pat keliavome. Man labai stiprų įspūdį paliko išvyka į Ustron miestelį, kuris yra greta kalnų. Man buvo didelė naujiena, kad Lenkijoje yra kalnų! Mes pasakėme, kad lenkams net pavydime tų kalnų, mat pas mus galima pamatyti ir aplankyti tik piliakalnius. Kadangi mūsų globėjai turėjo savo kepyklą, tai mes nuolat skanaudavome įvairių bandelių. Jų skonio dar ilgai nepamiršiu“, – pirmos kelionės pusės prisiminimus vardijo T. Jankūnas.
Kartu su maldininkais Tadas lankė Lenkijos pietuose esančiame Čenstachovos mieste saugomą Juodąją Madoną, buvo ekskursijoje didžiausioje buvusioje koncentracijos stovykloje Aušvice.

Pasaulio jaunimo dinos sutraukė minias jaunų žmonių. (Nuotraukos iš asmeninio archyvo)

Nepamirštami įspūdžiai Krokuvoje
Išvykos į Lenkiją tikslas Tadui, kaip ir visiems kitiems jaunuoliams, buvo Šv. Mišios kartu su popiežiumi Pranciškumi. „Krokuvoje mes taip pat gyvenome šeimose, tačiau ten gyvenimas buvo visai kitoks nei jaukiame Liubliniec miestelyje. Pati Krokuva – didelis ir įspūdingas miestas. Į jį suvažiavo daugybė jaunuolių, Pasaulio jaunimo dienų dalyvių. Mums teko pamatyti, kas yra poros milijonų žmonių minios, laukti eilėse maisto ir net norint apsilankyti tualete. Būtent su tualetu susiję mano kurioziniai prisiminimai. Dieną, kai jaunimą turėjo aplankyti popiežius, mūsų grupė anksti susiruošė į „Campus Misericordiae“ aikštę. Kai išvydome policininkų šurmulį, pamanėme, jog artėja šventasis Tėvas ir mums pavyks jį pamatyti iš arti. Aš pasiruošiau fotoaparatą ir stovėjau sulaikęs kvapą. Deja, ten buvo paprasčiausias policijos ekipažų pasikeitimas. Popiežių, važiuojantį specialiu automobiliu, aš mačiau pačiu netikėčiausiu metu – kai stovėjau eilėje prie tualeto. Tada buvau be fotoaparato, tad jo ir neįamžinau. Galiu visiems tik pasakyti – aš jį mačiau ir dalyvavau jo aukojamose Šventose Mišiose“, – pasakojo vaikinas.
Tadas, su kitais maldininkais ilgokai užsikalbėjęs, vieną naktį net praleido po atviru dangumi: „Pamatėme, kad jau labai vėlu ir į namus grįžti nėra galimybių. Tada išsitraukėme miegmaišius ir pernakvojome su kitais parke. Tad net tokią netikėtą patirtį patyriau.“

Po turiningo laisvalaikio ramiai pasėdėti prie stalo – vienas malonumas.

Gražūs planai ateičiai
Vaikinui įsiminė ne tik gausus jaunimo susibūrimas vienoje vietoje, bet ir jaunų žmonių geraširdiškumas, šiltumas, atvirumas. „Mes toje kelionėje žaidėme „Angelų sargų“ žaidimą: teko burtų keliu išsitraukti vieną pakeleivį ir nuolat juo rūpintis. Būdavo smagu, kai netikėtai kažkas sulaukdavo per kitus perduodamo saldainio ar bandelės, ar klausimo: „Ar tau viskas gerai?“
Aš tos kelionės tikrai niekada nepamiršiu. Sutikau daug puikių žmonių, mačiau, kaip lenkai didžiuojasi, kad Jaunimo dienos buvo surengtos būtent jų šalyje po 25 metų pertraukos. Dabar turiu svajonę – prie Švento Juozapo parapijos suburti katalikiško jaunimo grupę ir jos narius įtraukti į aktyvią veiklą. Manau, kad tai man tikrai pavyks padaryti“, – optimistiškai kalbėjo jaunuolis.
Vos pusdienį pailsėjęs Tadas jau krovėsi daiktus ir ruošėsi važiuoti pas globėjus. „Pailsėsiu ir pradėsiu ruoštis rugsėjui. Juk vėl lauks kasdienis gyvenimas, pamokos, namų darbai, dainavimas, draugai“, – šypsojosi vaikinas.
Atsisveikindamas Tadas dar kartą paprašė padėkoti visiems, padėjusiems jam apsilankyti Pasaulio jaunimo dienose: „Visiems labai ačiū. Vieną svajonę aš įgyvendinau, juk į kaimyninę Lenkiją nuvažiuoti daug paprasčiau negu į kitas Pasaulio jaunimo dienas, kurios po trejų metų vyks Panamoje.“